مصاحبه کاری به هر زبانی حتی زبان مادری برای بسیاری از اشخاص استرس زاست. شما ممکن است نگران پاسخ هایی که میدهید شوید، یا مدام درحال آنالیز رفتار مصاحبه کننده شوید. که حدس بزنید نظر او راجبه شما چگونه است. بسیاری از افراد برای مصاحبه های مهم کاری تمرین میکنند. سعی میکنند برای پرسش های احتمالی در مصاحبه آمادگی کسب کنند. امروزه در بسیاری از شرکت های بین المللی و یا برای عنوان های کاری مرتبط با زبان انگلیسی، کارفرما ها با زبان انگلیسی مصاحبه میکنند. در نتیجه آمادگی به زبان انگلیسی برای مصاحبه کاری بسیار مهم است. در اینجا میخواهیم یکسری از موارد مهم که باید حین آمادگی برای مصاحبه کاری به زبان انگلیسی در نظر بگیریم را بررسی کنیم:

مصاحبه کاری به انگلیسی
مصاحبه کاری به انگلیسی

صفات مناسب را برای توصیف خود استفاده کنید

برای پاسخ به سوالاتی همچون:

How would you describe yourself? What are your strengths? What are your weaknesses?

که پرسش های محتمل در مصاحبه ی کاری هستند کلمات مناسب انتخاب کنید. تا حد ممکن از صفت ها و کلمات پر تکرار و کلیشه ای پرهیز کنید. با درک درست کلمات و مفاهیم و انطباق آنها با خود واقعیتان، مصاحبه کننده را تحت تاثیر قرار دهید. مصاحبه کننده حتما صفت هایی که شما با سرچ در اینترنت پیدا میکنید را بارها شنیده است. آیا اینها به اندازه کافی شما را توصیف میکنند؟

توصیف خود
توصیف خود

دلایل ترک کار قبلی خود را به درستی در مصاحبه به انگلیسی بیان کنید

حتما به اهیت این پرسش در مصاحبه های خود به فارسی هم مواجه شده اید. توصیه میشود از بدگویی در خصوص همکاران، محیط کاری، و کار قبلی خود پرهیز کنید. دلایل خود را به وضوح و با جمله بندی درست بیان کنید. این دلاین میتوانند این ها باشند:

Changing careers/ Seeking career advancement opportunities/ I want more pay/ Work-life balance/ Relocation

ترک کار
ترک کار

مسئولیت ها و وظایف تان در شغل قبلی را شرح دهید

اگر دارید برای مصاحبه کاری به زبان انگلیسی تمرین میکنید. خوب است در خصوص مسئولیت ها و وظایف خود، همچنین دستاوردهای خود توضیح دهید. با جملاتی مثل

I have four years of experience as a … in … Company. I was in charge of… ./ responsible for… . I was able to… . / accomplished… .

رایگان تعیین سطح انگلیسی کنید.

دستاوردهای شغلی
دستاوردهای شغلی

در مورد حقوق درخواستی خود در مصاحبه صحبت کنید

یکی دیگر از مواردی که باید بتوانید در موردش صحبت کنید مقدار حقوق درخواستی است. به هنگام آمادگی برای مصاحبه کاری به زبان انگلیسی به این پرسش که مقدار حقوق درخواستی تان چقدر است فکر کنید.

What is your expected salary?

در پاسخ به این سوال چنانچه مقدار حقوق درخواستی خود را بدانید و بخواهید بیان کنید، میتوانید با بیان سوابق و یا تخصص و مهارت های خود به این صورت بیان کنید.

Given my experience and expertise in [name specifics relevant to the job description], I’m looking to make between $X and $Y in my next role.

حقوق درخواستی در مصاحبه کاری
حقوق درخواستی

چرا این کار را انتخاب کردید؟

فراموش نکنید به دلایل خود برای انتخاب موقعیت شغلی که برای آن درخواست دادید به خوبی فکر کنید. همچنین به شرکت هدف، موقعیت جغرافیایی آن، و تیم فعال در آن مجموعه. حتما پیش از مصاحبه در مورد مجموعه، سابقه ی کاری، و اطلاعات مربوطه مطالعه کنید. در پاسخ به این پرسش شما میتوانید ابتدا درلایل خود به فعالیت در حوزه تخصصی تان را بیان کنید. مثلا:

Sales has always been my professional passion. I love being responsible for helping the company achieve its revenue goals, and I know that if the sales team hits its targets, the company can afford to grow and invest.

و بعد میتوانید با توجه به هماهنگی مهارت های لازم در آن شغل با مهارت های خود صحبت کنید.

The thing I like most of all about this job is the way it blends marketing skills with client communications, which I believe are two of my greatest strengths.

و در انتها شما میتوانید از مشخصات مجموعه که برای تان مهم و جالب بوده است و دلیل تاثیر گذاری در انتخاب این مجموعه بوده است صحبت کنید. مثلا:

The main reasons I’m applying for this role are that I love the job specification’s emphasis on collaboration which is something I have a lot of experience of – and your corporate social responsibility goals, particularly how you donate a percentage of your profits to local charities.

مصاحبه کاری
مصاحبه کاری

مصاحبه کاری به انگلیسی و کلام پایانی

همانطور که ابتدا هم گفته شد، مصاحبه ی کاری همیشه استرس و نگرانی ویژه ای با خود به همراه دارد. وقت صرف کردن برای پیدا کردن آمادگی پیش از مصاحبه و همچنین مطالعه دقیق شرح شغلی و تیم هدف مقدار زیادی از این نگرانی را برای شما کم خواهد کرد.

لینگار با تخصص و تجربه کمک به افراد و شرکت ها در آموزش زبان انگلیسی کسب و کار، ارائه دهنده آموزش ها و خدمات مورد نیاز به شماست تا از زبان انگلیسی در توسعه حرفه خود استفاده کنید. همین حالا کاربردی زبان انگلیسی خود را با ما شروع کنید.