یادگیری یک زبان خارجی چه از روی علاقه شخصی و چه نیاز بیرونی همیشه یک مهارت جذاب و در عین حال میتواند چالش برانگیز باشد. اما اگر پروسه به درستی برنامه ریزی شود یک مهارت بسیار مفید در زندگی خواهد بود. فراموش نکنید که شما صرفا یک زبان یاد نمیگیرید، شما با بخشی از دنیا آشنا میشوید، فرهنگشان، تاریخ شان و طرز تفکرشان مواردی هستند که در این مسیر شما را همراهی میکنند. حالا بپردازیم به یکسری موارد که در شروع یادگیری باید به آن توجه کنید!

از ترجمه و معادل سازی با زبان مادری تان پرهیز کنید

طبیعی است که مغز شما به دنبال معنی یک واژه یا عبارت و یا حتی گرامر به زبان مادری تان باشد، اما شما باید این پروسه را در سطوح ابتدایی یادگیری تان متوقف کنید. چیزی که شما به عنوان معادل واژگان پیدا میکنید نزدیک ترین معادل آن واژه در زبان مادری تان است. در نهایت بستر جامعه، فرهنگ، تاریخ و شرایط زندگی کشورها در زبان آنها تاثیر دارد پس برای تسلط به یک زبان شما باید با نحوه تفکر در آن آشنا شوید.

ترجمه
ترجمه

تداوم در یادگیری مهم است

 یادتان باشد زمانی که یادگیری یک زبان را شروع میکنید برای اثر بخشی بهتر آن لازم  است هر روز و بطور مداوم با آن کار کنید حتی به میزان 15 دقیقه و صرفا مرور یادداشت های تان میتواند در بازه طولانی مدت ماندگاری آن را در ذهن تان بیشتر کند.

موضوعات و زمینه های مورد علاقه تان را در آن زبان جستوجو کنید.

زمانی که تصمیم به یادگیری زبان خارجی میکنید، لازم است آن را در روزمره خود دخیل کنید، به آن زبان گوش کنید، بخوانید و گوش و ذهن تان را با آن درگیر کنید. اینکه از موضوعات مورد علاقه تان استفاده کنید به شما انگیزه بیشتری برای این کار میدهد.

موضوعات مورد علاقه برای یادگیری زبان
موضوعات مورد علاقه برای یادگیری

زمان کافی به ذهن تان برای دریافت و پذیرش زبان هدف بدهید

شما هر چقدر هم که سریع و در بازه ی زمانی کوتاهی دستور و العمل ها و واژگان مربوط به یک زبان را یاد بگیرید ذهن شما به زمان بیشتری به تسلط به آن نیاز دارد، که با استفاده مداوم و پشتکار حاصل میشود. ثبت نام دوره آنلاین

برای یادگیری برنامه ریزی واقع گرایانه داشته باشید

موانع ذهنی خود را که از یادگیری یک زبان خارجی جدید جلوگیری میکنند شناسایی کنید و از بین ببرید. همچنین از هدف گذاری غیر معقول که موجب از دست رفتن انگیزه تان میشود جلوگیری کنید.

تاثیر گوش را در یادگیری دست کم نگیرید

حتما این جمله را از اساتید خود زیاد شنیدید که “بچه ها قبل از یادگیری گرامر و یا نوشتن به یک زبان صحبت کردن را یاد میگیرند و آن هم از طریق شنیدن است.” همین دلیل است که پیشنهاد میشود شما از همان ابتدا عادت شنیدن را در خود ایجاد کنید. حتی روزانه چند دقیقه محتوای شنیداری در آن زبان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. حتی اگر سطح فایل شنیداری بالاتر از سطح دانش شما باشد و یا پاره ای از اخبار یا برنامه ی رادیویی باشد تمرین خیلی خوبی است برای اینکه ذهن شما با آوا و تلفظ ها آشنا شود. ویدیوهای آموزش رایگان

گوش کردن در یادگیری زبان خارجی
گوش کردن در یادگیری

روش یادگیری خود را تغییر دهید

همین لحظه مسیرتان را برای یادگیری خود را اصلاح کنید. ما از ابتدای مسیر در کنارتان هستیم. برای مشاوره ی رایگان با لینگار تماس بگیرید.