امروزه که استفاده از گوگل برای پیدا کردن معنی کلمات به یادگیری مان سرعت و سهولت می بخشد. شاید ما کمتر دیکشنری استفاده کنیم. مهمتر از همه کمتر به اهمیت آن در یادگیری زبان های خارجی پرداخته میشود. بسیاری از زبان آموزان با فکر اینکه با سرچ اینترنتی میتوانند معانی کلمات را متوجه شوند استفاده از لغات نامه و اهمیت آن را به کلی کنار گذاشته اند. در این مقاله میخواهیم کمی بیشتر راجب لغات نامه ها و اهمیت آن در یادگیری زبان انگبیسی بپردازیم:

دیکشنری ها بروز میشوند

اولین نکته ای که شاید زبان آموزان ندانند و یا کمتر به آن توجه کنند. این است لغت نامه ها آپدیت میشوند. این سوال را زبان آموزان زیادی می پرسند که چرا روی لغت نامه ها نوشته میشودh edition” و این ادیشن های مختلف چه تفاوتی دارند؟ رایگان تعیین سطح کنید.
قبل ازپاسخ به سوال لازم است درباره ی شکل گیری کلمات کمی بیشتر فکر کنیم. همانطور که قبلا گفته شد کلمات و اصطلاحات با توجه به بستر جامعه و فرهنگ مبدا شکل میگیرد. در این جا فاکتور زمان را هم باید در نظر بگیریم، این یعنی هرساله با توجه به تغییرات زمانی، اجتماعی تاثیر رسانه… مفاهیم و ایده های جدیدی شکل میگیرد که در هر ادبشن اعمال می شود. برای مثال واژه ی doomsurfing که به معنی اعتیاد به دنبال کردن اخبار منفی می باشد مفهوم و واژه ایست که سالیان اخیر بوجود آمده و رواج یافته است. همچنین بسیاری از واژگان مربوط به شبکه های اجتماعی که با توجه به وجود سوشال مدیا در این سال ها آن ها را استفاده میکنیم.

دیکشنری انگلیسی

نقش کلمات را فراموش نکنید

part of speech و یا همان نقش کلمات در زبان انگلیسی که شامل اسم، فعل، صفت، قید میشود جزو بخش بسیار مهمی از یادگیری زبان انگلیسی میباشد که نباید نادیده بگیرید. فقط فهمیدن معانی کلمات برای یادگیری کلمات جدید در زبان انگلیسی کافی نیست. شما باید نقش کلمات را هم له درستی بدانید که بتوانید از کلمه ها به درستی در جمله استفاده کنید. رایگان تعیین سطح کنید.

کلمات را در خانواده یاد بگیرید

وقتی یک کلمه ای را در لغت نامه جستوجو میکنید، کلمات هم خانواده ی اون مفهوم با نقش های متفاوت را در قبل و یا بعد آن کلمه میبینید. یادگیری خانواده ی یک کلمه دست شما را در بیان ایده هایتان باز کرده، سطح زبان شما را به صورت چشم گیری ارتقا میدهد و تسلط شما را به زبان انگلیسی بیشتر میکند. برای مثال واژه ی intense که صفت هست فعل آن intensify قید آن intensely میباشد.

به همراهان کلمه دقت کنید

همانطور که توضیخ داده شد دیکشنری به ما اطلاعاتی فراتر از معنی کلمات میدهد. برای مثال اگر شما فعلی را در لغتنامه جستوجو کنید در کنار آن اسم هایی که با این فعل استفاده میشوند را میبینید. این به شما کمک میکند به سیستم فکری زبان مقصد خود نزدیک تر شوید و از کلمات به درستی در موقعیت های بجا استفاده کنید. همچنین در زبان انگلیسی دیکشنری مخصوص این آموزش وجود دارد به نام “collocation dictionary” این دیکشنری هم به شما معانی کلمات را توضیح میدهد اما تمرکز اصلی آن بر روی آموزش همراهی درست واژگان در فکر و زبان انگلیسی میباشد. برای مثال ما در این دیکشنری میتوانیم یاد بگیریم زبامانی که میخواهیم به کسی بگوییم به شما “شدیدا توصیه میکنم” و میخواهید از فعل recommend استفاده کنید صفت درست “highly” میباشد. در نتیجه بجای I recommend you very much باید بگویید I highly recommend you.

ابتدا با مثال های دیکشنری تمرین کنید

ابتدا توجه داشته باشید که یک وازه ممکن است بیش از یک معنی داشته باشد. اما لغت نامه معمولا برای هر معنی و مفهوم کلمات مثال دارد. در مرحله اول یادگیری تان سعنی کنید مثال خود دیکشنری را یاد بگیرید در مرحله دوم سعی کنید مثال دیکشنری را کمی تغییر ناچیز دهید. در نهایت سعی کنید مثال های مختلف در موقعیت های مختلف ایجاد کنید. رایگان تعیین سطح کنید.

دیکشنری اینترنتی را درست بکار بگیرید

حتی اگر به نظر شما لغت نامه های کاغذی و چاپی منسوخ و بلا استفاده است. یا اگر در هنگام یادگیری فرصت و زمان کافی برای ورق زدن دیکشنری را ندارید از گوگل به درستی استفاده کنید! بسیاری از زبان آموزان این اشتباه را مرتکب میشوند که کلمات را به زبان مادری شان سرچ میکنند و میخواهند معادل کلمات را در زبان مادری شان یاد بگیرند.
اگر شما برای سرچ کلمات از این همین یک جمله ساده استفاده کنید. what does “communication” mean
اولین چیزی که پیدا میبینید بخشی از دیکشنری است که به شما تمام اطلاعات مورد نیاز در یاد گیری یک کلمه را ارائه میدهد. این اطلاعات شامل (تلفظ صحیح)، توضیح معنی، مثال، کاربردها و حتی مترادف و متضاد ها رو میبینید.

دیکشنری

کلام پایانی

یادگیری صحیح کلمات جدید در هر زبان جدیدی از جمله انگلیسی نیازمند یادگیری صحیح میباشد. این ایده که زبان آموزان تعدادی کلمه و معنی شان را حفظ میکنند برای فهمیدن درست مفاهیم کلمات کافی نیست. همچنین روش صحیح یادگیری به شما علاوه بر فهمیدن معانی کلمات توانایی استفاده از کلمات را میدهد.

برای تصحیح مسیر یادگیری زبان تان و مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید. لینگار هر چه برای یادگیری و فهم زبان انگلیسی نیاز دارید را در کلاس های آنلاین ارائه میدهد.