زبان فرانسوی نیز اگر نگوییم بیشتر از زبان های دیگر ولی به همان اندازه به تقویت مهارت شنیداری نیاز دارد. تقویت مهارت شنیداری برعکس تصور عمومی معطوف به امتحان نمیشود. بخش امتحانی یک زبان که برای شما فایل صوتی پخش میشود و شما باید به سوالاتی پاسخ دهید. درک شنیداری بخش جدانشدنی مهارت زبانی شما میباشد. زمانی که کسی به زبان هدف با شما صحبت میکند، شما باید متوجه صحبت او شوید که این بخشی از همان درک شنیداری میباشد که ما نیاز داریم آن را تقویت کنیم. در این مقاله میخواهیم یکسری از بهترین منابع برای تقویت درک شنیداری زبان فرانسه را معرفی کنیم: تعیین سطح رایگان زبان فرانسه

پادکست فرانسوی coffee break French

این پادکست زبان های مختلفی را شامل میشود. اما از آنجایی که در این جا ما درباره زبان فرانسه صحبت میکنیم با انتخاب زبان فرانسوی شما میتونید سطح خود را انتخاب کرده و به دایره واژگان تان اضافه کنید. در هر قسمت این پادکست تعدادی کلمه جدید به همراه معنی آن آموزش داده میشود و تمامی این کلمات در یک مکالمه و یا موقعیت کنار هم استفاده میشوند. این پادکست یکی از بهترین منابع برای یادگیری درست کلمات جدید و تقویت درک شنیداری میباشد. مهمترین مزیت این پادکست داشتن محتوای کاربردی برای سطح مبتدی تا پیشرفته می باشد.

پادکست فرانسوی

پادکست فرانسوی Happy Work

این پادکست در هر قسمت خود به موضوعات چالش برانگیز و دغدغه های متفاوت در محیط کار، روابط حرفه ای، توسعه ی کسب و کار به طور کلی مهارت های مربوط به محیط کار میپردازد. مهمترین موضوع درباره ی این پادکست زبان عامیانه و قابل فهم برای عموم است. اگر شما هم سطح متوسطی از زبان فرانسه را بلد هستید و به موضوعات این چنینی علاقمند هستید، حتما از طرفداران این پادکست خواهید شد.

پادکست فرانسوی

پادکست فرانسوی condition humaine

این پادکست برای افرادی که فلسفه و موضوعات فلسفی علاقمند هستند توصیه میشود. زبان این پادکست ساده میباشد و در هر قسمت از این پادکست پرسش های وجودی و هستی شناسانه ی متفاوتی مطرح میشود. سطح این پادکست نیز متوسط میباشد.

پادکست فرانسوی

Radio French

رادیو فرانسه یکی از بهترین منابع برای سرگرمی، بالا بردن اطلاعات عمومی و تقویت درک شنیداری زبان فرانسوی میباشد. این منبع به راحتی و رایگان با سرچ ساده در دسترس است. با موج های متنوع و طیف وسیعی از برنامه ها با موضوعات مختلف مناسب برای سلیقه های متفاوت میباشد.

رایو فرانسه

برای دیدن ویدئو کلیک کنید

کلام پایانی

همانطورکه گفته شد شنیدن فایل های شنیداری بطور مداوم به درک بهتر زبان فرانسوی، آشنا شدن گوش و ذهن با این زبان و همچنین یادگیری تلفظ درست کمک میکند. (مقاله چگونه گیری تلفظ فرانسوی را مطالعه کنید.) برای یادگیری و تقویت این زبان منابع رایگان و کاربردی بسیار زیادی وجود دارد اما پیشنهاد میکنیم سعی کنید منبعی را انتخاب کنید که موضوع آن از موضوعات کنجکاوی برانگیز برای شما باشد. بدین صورت هم از تمرین کردن لذت بیشتری میبرید و هم با پشتکار بیشتری تمرین شنیداری میکنید.

اگر میخواهید زبان فرانسوی را به صورت کاربردی و آنلاین در کمترین زمان یاد بگیرید، همین الان با ما تماس گرفته و کلاس خود را رزرو کنید. لینگار